FAQs

1. Com es fa l’adaptació durant el mes de setembre? En què consisteix? S’adapta sols l’horari es prenen també altres mesures?

El període d’adaptació és l’espai de temps que necessitarà un infant per conèixer i acostumar-se al centre (espais, persones, rutines, etc)Per afavorir aquest procés d’adaptació, l’escola planifica activitats abans de la incorporació de l’alumnat,  durant la incorporació, mitjançant l’entrada esglaonada(augmentant progressivament el temps a l’escola), i després, amb una adequadaplanificació d’activitats al llarg del primer trimestre, que facilitarà la normalització i interiorització de l’assistència dels xiquets i xiquetes a l’escola.

2. Es fa una reunió inicial amb la família per conèixer el tutor/a i el/la xiquet/a?

Sí, al mes de juliol es fa una primera reunió informativa amb les famílies. En aquesta reunió es transmet molta informació relacionada amb el funcionament del centre i de l’aula a les famílies. Els xiquets i xiquetes no assisteixen.

Al mes de setembre comencen les entrevistes individuals amb la tutora dins de l’aula, en aquesta reunió sí que assisteix la xiqueta o el xiquet, per conéixer la seua tutora i la seua classe.

També al mes de setembre es fa un berenar de benvinguda organitzat pel l’AMPA. Eixa vesprada les famílies també poden venir amb els seus fills/filles, que poden jugar en el pati de l’escola i també dins de la seua aula.

Aquestes actuacions, suspeses enguany per causa de les limitacions COVID, es reprendransempre que el pla de contingència del pròxim curs ho permeta.

3. Són lluminoses i atractives les classes d’infantil?

Les aules d’infantil són lluminoses i amb l’ambientació adequada a aquesta etapa educativa. Dins de les possibilitats estructurals dels edificis, l’equip d’infantil intenta crear espais agradables i estimulants en les diferents aules de l’etapa.

4. Tenen accés propi a les aules d’infantil des del carrer?

Les aules 3 i 4 anys tenen un accés directe des del carrer, aquestés l’eixida d’emergència, per tant, normalment no s’utilitza, solament els dies de pluja.

Actualment, durant el curs 2020/21 i de manera excepcional, s’estan utilitzantaquestes portes per a l’entrada i eixida ordinàries, segons recull el nostre pla de contingència.

5. Tenen pati propi a infantil? És agradable per a ells/es?

Sí, tenim un pati per a infantil.

El pati té arbres, ombres, zona de jocs (caseta amb tobogan i gronxadors), sorral i un circuit vial.

6. Trien religió/alternativa ja a primer d’infantil?

7. Fan migdiada?

No fan migdiada: dediquen un temps a primera hora de la vesprada per fer relaxació. Alguns xiquets i xiquetes es queden dormits en la relaxació.

8. Si algun xiquet/a es fa pipi o caca, escanvia o es telefona la família?

No es fan canvis, es telefona a la família.

9. Els més menuts i menudes tenen activitats a migdia, en horari de menjador, o són massa menuts? Què fan eixe temps? Tenen monitors propis? Fan activitatdirigida o joc lliure?

A l’horari de menjador l’alumnat d’infantil té la seua monitora o monitor. L’alumnat de 3 anys té dos monitores.

Es dedica molt de temps a joc lliure, però estructurant el temps i l’espai i donant alternatives.

Els divendres fan un taller dirigit per les seues monitores.

Si el pla de contingència ho permét es poden oferir activitats extraescolars al migdia. L’alumnat d’infantil pot triar-ne una a la setmana.

10. La classe està organitzada per racons de treball?

L’alumnat està organitzat per equips de treball, també tenen la seua zona d’assemblea i els racons de joc i treball (depenent el projecte de treball i les característiques de l’alumnat).

11. Es treballa per projectes?

Es treballa mitjançant projectes de treball, tallers i racons, utilitzant gran varietat de material manipulatiu específic i/o d’elaboració pròpia. També fomentem l’ús de les TICS.

12. Hi ha mestres de suport? Es dona música i psicomotricitat?

Tenim mestra de suport, i a l’escola tenim especialistes d’educació musical i educació física. Sempre que ha sigut possible han dedicat una sessió setmanal a les classes d’infantil, en cas contrari és la seua tutora la responsable de treballar la música i la psicomotricitat a la seua classe, dins de l’àrea de Llenguatge: comunicació i representació.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>