Celebrem el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la ciència

Avui, dia 11 de febrer, es commemora el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència. A la nostra escola, l’alumnat està treballant estos dies en un programa d’activitats per visibilitzar el treball de les científiques, esborrar estereotips de gènere en la ciència i afavorir, així, la igualtat.

Els xiquets i les xiquetes del primer cicle del CEIP Carles Salvador estan fent un projecte de robòtica i investigant el paper de les dones en el camp científic. Ho fan, estudiant les seues aportacions.

Els menuts i les menudes del segon cicle s’han apropat estos dies al treball Dia de la dona i la xiqueta en la ciènciade les dones científiques en l’àmbit de la biologia, també a través de la recuperació de referents científiques femenines i la seua tasca.

I l’alumnat del tercer cicle de la nostra escola ha participat a la primera edició de Womanation Congress 2021 assistint a una ponència online. Es tracta del primer congrés nacional digital amb veu de dona, on el 100% de les ponents són dones i promou les professions tecnològiques a tota la societat desde la infància.

Avui és un bon dia per a recordar la campanya #NoMoreMatildas llançada fa unes setmanes per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues. Una iniciativa que busca denunciar les conseqüències de l’Efecte Matilda i recuperar referents científiques per a inspirar i fomentar la vocació científica en les xiquetes i les adolescents.

Desde l’AMIT creuen que la falta de referents femenines té un impacte en les aspiracions professionals de les xiquetes, que es tradueix en una menor presència de xiques als estudis de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques.

Vos deixem el web d’esta iniciativa #NoMoreMatildas així com el vídeo de la campanya. Si no l’heu vist, feu-li una ullada. Vos agradarà.