Commemoració del Dia escolar de la pau i la no violència

La nostra escola  ha commemorat el Dia de la Pau i la No Violència que se celebra cada 30 de gener i recorda la mort de Mahatma Gandhi, líder nacional i espiritual de l’Índia, assassinat a trets el 1948.

Enguany, al CEIP Carles Salvador, la comemoració s’ha fet a partir de la llegenda de les mil grues de paper de Sadako Sasaki. Ella va ser una xiqueta japonesa que va patir les conseqüències de l’explosió de la bomba nuclear a Hiroshima; deu anys després de la mateixa, li van diagnosticar leucèmia atribuÏda als efectes de la bomba atòmica.

Segons la història popular japonesa, una amiga de Sadako li va explicar la llegenda de les mil grues de paper; si algú aconseguia plegar-ne tantes, se li podia complir el seu desig més profund. Sadako Sasaki, des de l’hospital on es curava, en va plegar més de 600. Va morir l’any 1955, i les seues companyes de classe van completar la xifra fins a 1.000.

Les 1.000 grues d’origami s’han convertit en un símbol de la pau i per això a la nostra escola els xiquets i les xiquetes han plegat durant uns dies grues de paper que després han enganxat en un mural col·lectiu a l’entrada. Guaiteu a les fotos del final de l’article que bonic els ha quedat!

A més, l’alumnat de 6é ha llegit un manifest als xiquets i xiquetes de 5é. A més, han recitat la poesia del poeta valencià Marc Granell “El xiquet soldat”. Un poema que parla d’Alí, un xiquet que té deu anys i un fusell i a qui li ha tocat viure i, intentar sobreviure, a una guerra.

Vos el deixem per ací per a que tots i totes el pugueu conèixer:

foto poesia marc granell

També han cantat la cançò “Imagine” de John Lennon i la cançó de la pau de la pròpia escola.

Després, i amb altaveus que han fet que tot l’alumnat l’haja pogut sentir, s’ha llegit el manifest al corredor de l’escola i s’han reproduït les cançons per a que tots els xiquets i les xiquetes ho pogueren escoltar.

Un dia de commemoració que ens cal per a recordar que necessitem una societat pacífica, inclusiva i no violenta.

Per això, cal que tots i totes eduquem per la tolerància, la igualtat, la solidaritat, la justícia social i el respecte i garantia de tots els Drets Humans. I a més, cal que ho fem pensant tant en el nostre context més immediat con en el món global en el que habitem com a ciutadans i ciutadanes. La cultura de la pau és el camí per crear societats no violentes ni discriminatòries i ens cal treballar per ella a tota la comunitat educativa.

Vos deixem el vídeo de la llegenda de les mil grues de paper de Sadako Sasaki que han vist a l’escola:

pau 6 pau 7 pau 9 pau 11 pau 13 pau 14 pau 15 pau 16 pau 18 pau 20 pau 21  pau II pau IIIpau IIII pau