Perquè és important l’AMPA?

Benvolgudes famílies:

En octubre farà dos anys que l’actual junta directiva de l’AMPA va fer un pas endavant per a mantindre la important activitat que la nostra l’associació ja tenia. Ha sigut un temps on un grup de mares i pares hem treballat com millor hem pogut, amb la nostra il·lusió i bona voluntat. Hem continuat fent realitat les valuoses tasques que, al nostre paréixer, desenvolupa l’AMPA de la nostra escola. Estem contents, perquè ho hem fet amb alegria, i ens hem sentit acompanyats.

Perquè és important l’AMPA? Això és una pregunta que ens hem de fer tots. És la representació dels pares en l’escola (l’AMPA al Consell escolar). És una oportunitat de completar l’oferta educativa de l’escola (extraescolars, revista, festes). Desenvolupa la millora de la conciliació de la vida familiar (escola matinera, extraescolars, escola d’estiu, vesprades de juny i setembre). Organitza els actes lúdics, que ens alegren el calendari escolar (visita de patges en nadal, falles, fi de curs). Fa posible la cel·lebració de cursos, xerrades i jornades educatives per a la formació de pares. Fa posible l’existència de l’hort escolar (grup de pares al càrrec). Gestiona les comandes de roba esportiva amb el logo de l’escola. Junt amb la direcció de l’escola, reivindica el bon estat de les infraestructures i les necessitats d’ampliacions i millores (substitució de la porxada de fibrociment aconseguida, estem lluitant per l’ampliació de l’aulari d’infantil i del menjador, així com de la millora de les mesures d’evacuació). És un important recolzament econòmic de l’escola (pagament de factures d’internet per a l’ús de les tablets, donacions econòmiques i de material al centre, despeses de l’hort escolar). Organitza la participació de l’escola en les Trobades d’escoles en valencià. Promou accions solidàries (creació del fons solidari per a les excursions). Manté una actualitzada web i perfil de Facebook com eina de comunicació de la pròpia associació, però molt útil també per a la vida escolar en general. I de segur que ens hem deixat unes quantes coses on l’associació pren part.

Pensem que tota aquesta labor és prou valuosa, i és important que continue. Darrere de tot aquest treball hi ha mares i pares disposats a posar el seu temps a la disposició dels seus fills, i dels companys dels seus fills.

Per aixó, si penses que la nostra AMPA és important, si penses que els projectes i activitats que duem a terme són necessaris, per a l’escola en general i per a la teua família en particular, aleshores, ET NECESSITEM COM A PART ACTIVA DE L’ASSOCIACIÓ.

El proper octubre, en assemblea extraordinària de dia 26, seran les ELECCIONS A LA JUNTA DIRECTIVA DE L’AMPA per als propers dos anys i alguns membres de l’actual junta, per diverses raons, no continuaran a la mateixa.

Com ja hem dit, LES COSES IXEN ENDAVANT PERQUÈ LES PERSONES LES FAN REALITAT. L’AMPA ha de continuar. La qualitat i abast de la seua activitat dependrà dela participació dels pares i mares que la formem. Deixar que tot ho facen “entre quatre” no és just, no és generós, no demostra una escola participativa, i sobretot, no té futur.

Si estàs interessat en l’escola del teu fill o filla, si vols que les teues opinions siguen escoltades, vine a l’AMPA i aporta allò que sàpies fer. Per a participar activament, només has de posar-te en contacte amb algun membre de l’actual junta. PER A QUE L´AMPA CONTINUE FENT LA SEUA LABOR: T’ESPEREM.

Moltes gràcies. La Junta directiva de l’AMPA.