Club de lectura, recomanacions per HALLOWEEN

‍♀️‍♂️Arriba HALLOWEEN‍♂️‍♀️

Vos volem proposar algunes lectures terrorífiques per a grans, menuts i menudes!!

*“Un vampiro peligrozo”* : Aquest vampir no aconsegueix fer por a ningú i així no podrà superar l’examen a l’escola de vampirs. Anima’t a descobrir si ho aconsegueix!!
*”Todo lo que se del miedo”*: Tindre por fa molta por, però aquest llibre no en fa gens perquè ens ajuda a vèncer-la. T’atreveixes a llegir-lo??
I per als i les majors… tenim dues recomanacions:

– La novel•la gràfica de Raquel Lagartos *” Mary Shelley: la muerte del monstruo”* que ens barreja la vida de l’escriptora Mary Shelley amb el procés creatiu de la seua criatura més famosa: Frankenstein.
– I dels clàssics de la novel•la de terror *”El Resplendor”* de Stephen King

3E0E08A1-43CC-42E4-A37C-0DC200D783F0 64FC7AAE-C14A-4DCC-A484-0736FA1F09D4 E12F5D89-8D98-42D6-A728-3545E904A013 491D0AFE-E62D-4192-AF26-5349DD5FEE68

Eleccions al Consell Escolar

️ Eleccions al Consell Escolar ️

✅Vols ser part activa de l’escola?
✅Vols poder decidir sobre las coses que afecten els teus fills i filles?

Forma part del Consell Escolar! Presenta la teua candidatura a través de l’AMPA fins al 28 d’ octubre

Envia’ns un missatge al correu de l’AMPA amb la teua foto i unes paraules que defensen el teu paper al consell i ens encarreguem de presentar una candidatura conjunta.

Recorda❗
Escriu-nos a carles.salvador.ampa@gmail.com
Adjunta una foto
️Fins al 28 d’octubre

Si necessites més informació clica ací
https://www.fampa-valencia.org/es/elecciones-a-consejos-escolares-18n/

AMPA CEIP CARLES SALVADOR
L’escola que vols comença per tu

logo-consell-escolarv-300x350

Tenim noves notícies sobre l’adequació i ampliació de l’escola!

Compartim amb tots i totes vosaltres la informació que ens ha arribat esta mateixa setmana sobre el Pla Edificant: l’Ajuntament trau a licitació les obres d’adequació i ampliació de l’escola.

La regidora de Gestió de Recursos de l’Ajuntament de València, Luisa Notario, ha anunciat que les obres d’adequació i ampliació del CEIP Carles Salvador, al barri de Benimaclet, es trauen a licitació amb un pressupost que supera el milió d’euros.
La intervenció es contempla dins del Pla Edificant, “una ferramenta molt útil per donar resposta a les demandes de la comunitat educativa i exhibir la gran aposta que fem per l’ensenyament públic i per la dignificació de les instal·lacions educatives tant des del govern de Joan Ribó com des de la Conselleria d’Educació”, ha explicat la regidora Luisa Notario.

foto cole 1

EN QUÈ ES CONCRETA L’ADEQUACIÓ I AMPLIACIÓ DE L’ESCOLA?

Respecte a l’edifici principal de l’escola:

  • La intervenció municipal preveu ampliar la planta baixa de l’edifici principal de Primària per poder ubicar la cuina i un menjador de dimensions més grans que les actuals.
  • També s’hi obriran dos eixides d’emergència, una en la planta baixa i una altra en la primera a través d’una escala exterior, motiu pel qual s’eliminaran els dos despatxos que hi ha en els extrems dels corredors.
  • A més, en l’edifici principal es col·locarà una escala exterior d’eixida des de la planta primera i un nou ascensor, que permetrà l’accés de persones amb mobilitat reduïda.

Respecte a la zona d’accés al centre educatiu:

  • En la zona d’accés a la parcel·la es col·locarà un porxo per cobrir una àmplia zona exterior en els dies de pluja.

Respecte a l’edifici d’infantil:

  •  Quant a l’edifici d’Infantil es realitzarà una ampliació per a incrementar el programa funcional a tres aules d’Infantil i a una sala d’usos múltiples, i una aula per a primer cicle.
  • Al costat d’este edifici se situarà la zona de jocs per als més menuts i les més menudes, que en l’actualitat es troba en l’altre extrem de la parcel·la obligant a un llarg recorregut per a arribar fins allà.
  • En la nova ubicació de la zona de jocs d’Infantil, i dins dels treballs d’adequació, es col·locarà un parc d’exteriors, es diferenciaran diferents zones de paviments i es faran treballs de jardineria.
  • A més, s’instal·larà un clos de separació amb la zona de jocs de Primària i es reformaran els lavabos de l’alumnat de les plantes baixa i primera de l’edifici de Primària.

Un edifici de nova construcció:

  • Dins dels treballs d’ampliació, es contempla traslladar el magatzem i els lavabos exteriors, juntament amb un seminari–vestuari per al professorat d’educació física, a un edifici de nova construcció en un extrem de la zona de la pista esportiva, de manera que el programa d’Infantil quedarà totalment independent del de Primària.

En total, el pressupost de licitació arriba als 1.036.788,16 euros, IVA inclòs, i es preveu un termini d’execució de les obres de set mesos una vegada s’adjudiquen.

Estarem pendents de les novetats i vos anirem informant!

foto cole 2

Matinera al Carles

FORCUIN ens conta:

En aquesta activitat pretenem que els seus fills/es queden a l’atenció de persones responsables, pel fet que vostès i els seus fills tenen horaris diferents. En un ambient relaxat però no exempt de sentit, es desenvolupen activitats de tot tipus: manualitats, jocs, conta contes…
Les monitores estan amb els seus fills i filles des de les 8:00 fins que comencen les classes del matí, en el col·legi. Mes informació: Escola Matinera
L’IMPORT D’AQUESTA ACTIVITAT ÉS DE:
30 € MENSUALS/ 1 hora i 20 € MENSUALS/ 1⁄2 hora per als socis del AMPA
33 € MENSUALS/ 1 hora i 23 € MENSUALS/ 1⁄2 hora per als NO socis del AMPA Descompte de 3€ en la quota per al segon i la resta de germans.
PER A UN DIA SOLT: BONO DE 10 SESSIONS a un preu de 35€. Important: cal avisar amb un mínim de 24 hores d’antelació.
Ací teniu la Fulla_inscripcio_Escola_Matinera_2021-22

7AA456AD-DFC0-4FDA-80C2-C6385D17E392

Com treballa l’alumnat de 4t!

L’alumnat de 4t ha treballat molt aquest trimestre, en castellà han estudiat què és una “fàbula” i quins són els seues elements. Han fet el seu propi recull de “Fábulas”  que volen compartir amb tots i totes.

També han treballat la recepta de cuina en valencià, han creat el seu receptari i han portar els seus menjars cuinats a casa per compartir amb els seus companys i companyes.

En ciències han treballat l’alimentació saludable i ens han ajudat a menjar millor amb l’exposició d’aquest mural tan il·lustratiu.

Fábulas 4 primaria-1

Receptes 4t primaria

FAQs per als nouvinguts al Carles

FAQs

 

1. Com es fa l’adaptació durant el mes de setembre? En què consisteix? S’adapta sols l’horari o es prenen també altres mesures?

 

El període d’adaptació és l’espai de temps que necessitarà un infant per conèixer i acostumar-se al centre (espais, persones, rutines, etc). Per afavorir aquest procés d’adaptació, l’escola planifica activitats abans de la incorporació de l’alumnat,  durant la incorporació, mitjançant l’entrada esglaonada(augmentant progressivament el temps a l’escola), i després, amb una adequadaplanificació d’activitats al llarg del primer trimestre, que facilitarà la normalització i interiorització de l’assistència dels xiquets i xiquetes a l’escola.

2. Es fa una reunió inicial amb la família per conèixer el tutor/a i el/la xiquet/a?

Sí, al mes de juliol es fa una primera reunió informativa amb les famílies. En aquesta reunió es transmet molta informació relacionada amb el funcionament del centre i de l’aula a les famílies. Els xiquets i xiquetes no assisteixen.

Al mes de setembre comencen les entrevistes individuals amb la tutora dins de l’aula, en aquesta reunió sí que assisteix la xiqueta o el xiquet, per conéixer la seua tutora i la seua classe.

També al mes de setembre es fa un berenar de benvinguda organitzat pel l’AMPA. Eixa vesprada les famílies també poden venir amb els seus fills/filles, que poden jugar en el pati de l’escola i també dins de la seua aula.

Aquestes actuacions, suspeses enguany per causa de les limitacions COVID, es reprendransempre que el pla de contingència del pròxim curs ho permeta.

3. Són lluminoses i atractives les classes d’infantil?

Les aules d’infantil són lluminoses i amb l’ambientació adequada a aquesta etapa educativa. Dins de les possibilitats estructurals dels edificis, l’equip d’infantil intenta crear espais agradables i estimulants en les diferents aules de l’etapa.

4. Tenen accés propi a les aules d’infantil des del carrer?

Les aules 3 i 4 anys tenen un accés directe des del carrer, aquesta és l’eixida d’emergència, per tant, normalment no s’utilitza, solament els dies de pluja.

Actualment, durant el curs 2020/21 i de manera excepcional, s’estan utilitzantaquestes portes per a l’entrada i eixida ordinàries, segons recull el nostre pla de contingència.

5. Tenen pati propi a infantil? És agradable per a ells/es?

Sí, tenim un pati per a infantil.

El pati té arbres, ombres, zona de jocs (caseta amb tobogan i gronxadors), sorral i un circuit vial.

6. Trien religió/alternativa ja a primer d’infantil?

7. Fan migdiada?

No fan migdiada: dediquen un temps a primera hora de la vesprada per fer relaxació. Alguns xiquets i xiquetes es queden dormits en la relaxació.

8. Si algun xiquet/a es fa pipi o caca, escanvia o es telefona la família?

No es fan canvis, es telefona a la família.

9. Els més menuts i menudes tenen activitats a migdia, en horari de menjador, o són massa menuts? Què fan eixe temps? Tenen monitors propis? Fan activitatdirigida o joc lliure?

A l’horari de menjador l’alumnat d’infantil té la seua monitora o monitor. L’alumnat de 3 anys té dos monitores.

Es dedica molt de temps a joc lliure, però estructurant el temps i l’espai i donant alternatives.

Els divendres fan un taller dirigit per les seues monitores.

Si el pla de contingència ho permét es poden oferir activitats extraescolars al migdia. L’alumnat d’infantil pot triar-ne una a la setmana.

10. La classe està organitzada per racons de treball?

L’alumnat està organitzat per equips de treball, també tenen la seua zona d’assemblea i els racons de joc i treball (depenent el projecte de treball i les característiques de l’alumnat).

11. Es treballa per projectes?

Es treballa mitjançant projectes de treball, tallers i racons, utilitzant gran varietat de material manipulatiu específic i/o d’elaboració pròpia. També fomentem l’ús de les TICS.

12. Hi ha mestres de suport? Es dona música i psicomotricitat?

Tenim mestra de suport, i a l’escola tenim especialistes d’educació musical i educació física. Sempre que ha sigut possible han dedicat una sessió setmanal a les classes d’infantil, en cas contrari és la seua tutora la responsable de treballar la música i la psicomotricitat a la seua classe, dins de l’àrea de Llenguatge: comunicació i representació.

Gaudint de la lectura i dels llibres celebrem el Dia del Llibre!

Este divendres s’ha celebrat el Dia del Llibre. Una jornada internacional instaurada per fomentar la lectura, la indústria editorial i la protecció de la propietat intel·lectual per mitjà dels drets d’autor.

A l’escola, els xiquets i xiquetes han celebrat este dia, com no podia ser d’altra manera, gaudint de la lectura i dels llibres. Fem la crònica per cursos d’esta celebració.

Comencem amb el treball inter-cursos que ha fet l’alumnat dels últims cursos amb els menuts i menudes d’infantil. Els i les majors de l’escola han escollit diversos llibres i els han llegit als menuts i menudes de les classes d’infantil. Ho han fet al pati, distribuïts en diferents grups i utilitzant els llibres de la biblioteca de l’escola.

PHOTO-2021-04-24-08-43-37 PHOTO-2021-04-24-08-43-37_1 PHOTO-2021-04-24-08-43-38PHOTO-2021-04-24-08-43-34_1 PHOTO-2021-04-24-08-43-35 PHOTO-2021-04-24-08-43-35_1 PHOTO-2021-04-24-08-43-36 PHOTO-2021-04-24-08-43-36_1 PHOTO-2021-04-24-08-43-37

Seguim a primer de primària. En este curs, la tutora ha explicat un conte al seu alumnat i també a l’alumnat de 3r de primària. A segon de primària, l’alumnat ha portat un llibre per a recomanar-lo als companys i les companyes. També havien treballat a casa les arts plàstiques amb l’el·laboració d’una rosa que han portat a l’escola amb motiu del Dia del Llibre.

roses a casaPHOTO-2021-04-24-08-43-29PHOTO-2021-04-24-08-43-30PHOTO-2021-04-24-08-43-30_1

Però tot no han sigut activitats dins de l’escola. Els xiquets i xiquetes de cinqué i sisé de primària han fet una visita a la biblioteca “Carola Reig” de Benimaclet. Han conegut el fons bibliogràfic que té la biblioteca del seu barri, l’organització dels llibres en un espai com la biblioteca i el servei de prèstec que, donades les circumstàncies de pandèmia per covid19, és l’únic que poden utilitzar ara els xiquets i xiquetes del barri.

visita biblioteca visita biblioteca i

I encara no acaba ací la crònica de la jornada. Des del Club de Lectura promogut per l’AMPA, s’havia demanat als seus i les seues participants que enregistraren vídeos explicant un conte. El resultat ha sigut projectat en les classes d’infantil.

Recolzem al CEIP Pare Català!!

L’AFA Pare Català informa: Com ja sabreu dins de la proposta d’arranjament pel curs vinent, a la nostra escola es pedria una unitat de 4 anys. Des de l’AFA ens hem mobilitzat i hem fet una nota de premsa que ja s’ha publicat i vos demanem que difundiu per xarxes socials. També hem presentat una instància a Conselleria i des de l’equip directiu s’han presentat al·legacions. Per favor, feu difusió, gràcies! https://nosaltreslaveu.cat/noticia/44329/benimaclet-perdra-aula-infantil-amb-nou-arranjament-escolar

Per una escola pública i de qualitat