Amb la cooperació i col.laboració de totes i tots podem estar ben pagades i pagats amb la nostra falla del Carles Salvador 2021. Hem reutilitzat la temàtica de l’any passat “Les olimpíades” per a elaborar la nostra falla virtual i ha quedat de meravella! Aquesta llueix quasi igual, malgrat que no es cremarà.
Per al mes de març us recomanem un conte molt interessant, “La lluerna morada”. És un conte que pretén visibilitzar la diversitat des de la inclusió, mostrar la necessitat d’aprendre a ser i estar d’una altra forma en les relacions i en el joc. Parlant de la diversitat que trobem en els grups d’animals, apostant per la defensa del dret a ser diferents i a viure dignament. La lectura rescata una premissa de la inclusió: no és el diferent qui ha de canviar sinó nosaltres, i per això, és necessari aprendre a relacionar-nos d’altres maneres, sempre respectant els ritmes i les necessitats col·lectives i individuals.
L’alumnat de 4t va rebre, fa uns dies, una classe d’educació viària al Parc de Vivers.
Com que l’escola està molt prop del parc de Vivers, els xiquets i xiquetes de 4t han pogut gaudir d’una jornada barrejant l’esport amb la seguretat viària.
En el següent enllaç pots veure les imatges de la jornada:
Aquest dilluns, hem celebrat a l’escola el Dia Internacional de la Dona. Des de l’AMPA, hem donat suport a la reivindicació global per promoure la igualtat de gènere i avançar cap a una societat més igualitària.
Per visibilitzar el treball de les dones i reivindicar la igualtat real, des de l’escola, xiquetes i xiquets de tots els cursos han dissenyat punts de llibre de color morat que han decorat amb diferents materials.
Des de l’AMPA hem volgut posar el nostre granet de sorra. Hem invitat l’alumnat a portar alguna cosa de color morat amb motiu del 8 de març.
A més, les famílies hem decorat les entrades de l’escola amb globus morats.
Perquè és necessari que tota la comunitat educativa treballem colze a colze per avançar cap a una societat més igualitària.
Perquè és necessari que la co-educació siga transversal a tota l’educació i en tots els espais quotidians de relació de la xicalla, i l’escola, n’és el fonamental.
Un 8 de març diferent però, tanmateix, de celebració i reivindicació!
Des de l’AMPA del CEIP Carles Salvador hem posat en marxa un Club de Lectura.
Vos deixem el primer butlletí del club. Cliqueu sobre el següent enllaç per a veure tot el que vos contem: butlletí informatíu 1 de març.
Recordeu que per a formar part del Club de Lectura, cal ser soci/sòcia de l’AMPA!
QUÈ TROBAREU AL PRIMER BUTLLETÍ?
Què significa ser soci/sòcia del club?
Què és aquest butlletí del club de lectura?
Per a què serveix?
I sobretot, informació per saber per on comencem. I és que, primer de tot, anem a pensar un LOGOTIP ben xulo per a que represente al nostre club de lectura.
Se’t dona bé dibuixar? Tens idees? Envia al correu carles.salvador.ampa@gmail.com les teues propostes abans del 15 de març i triarem entre totes i tots amb quin ens quedem.
VOLEU SABER MÉS SOBRE EL CLUB DE LECTURA?
En el següent enllaç trobaràs tota la informació: els objectius del club de lectura i el que t’oferix com a alumne/a i també com a pare, mare o familiar.
El pèsol és una de les hortalisses més antigues. Sabies que han trobat restes de pèsols en excavacions arqueològiques de 9000 anys d’antiguitat? És un aliment ric en proteïnes, té un contingut interessant en vitamina A, C i sals minerals, potassi, ferro, zinc, luteina i àcid fòlic. És l’aliment més ric en vitamina B1 i té un 5% de fibra. Pren nota, es poden consumir tendres o secs, frescs o escaldats conserven millor les seves propietats! Es cultiva a partir de la llavor i l‘època de sembra està entre la tardor i la primavera. Des de la sembra fins al començament de la collita poden transcórrer uns 60 dies, depenent de la varietat i de la climatologia.
Us deixem un reportatge meravellós d’una alumna a l’hortet del Carles
Avui ens fem ressó d’un manifest publicat per una assosiació que fomenta la construcció i rehabilitació d’edificis de consum quasi nul. Aquesta ha realitzat un estudi a nivell nacional d’escoles en col.laboració amb la Universidad de Burgos, per assabentar-se de les condicions en què estudien i treballen alumnes i professorat.
Els paràmetres que han tingut en compte són, entre d’altres, la temperatura, la humitat relativa i els nivells de CO2.
Atés que els resultats no han estat gaire positius, volen aconseguir màxima difusió i proposen signar un manifest sobre la qüestió, per tractar de conscienciar i exigir millores en aquest àmbit. Si desperta el teu interés no dubtes a signar i compartir!
-Aquest robot soc jo: un conte portat a la pràctica en la seua màxima expressió, atés que les xiquetes i els xiquets han construït amb les seues manetes i molta imaginació el seu propi “altre jo”.
En un curs estrany i més bé ombrívol, les acolorides de Carnestoltes han aconseguit comboiar a professorat, mares i pares i sobre tot a elles i ells, els nostres protagonistes absoluts. Que fariem sense les vostres rialles, bondats i tendresa!
Diu el refrany que “Pel mes de febrer, Carnestoltes hem de fer” i al Carles Salvador ho han conseguit, gràcies per seguir sempre endavant.
Avui, dia 11 de febrer, es commemora el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència. A la nostra escola, l’alumnat està treballant estos dies en un programa d’activitats per visibilitzar el treball de les científiques, esborrar estereotips de gènere en la ciència i afavorir, així, la igualtat.
Els xiquets i les xiquetes del primer cicle del CEIP Carles Salvador estan fent un projecte de robòtica i investigant el paper de les dones en el camp científic. Ho fan, estudiant les seues aportacions.
Els menuts i les menudes del segon cicle s’han apropat estos dies al treball de les dones científiques en l’àmbit de la biologia, també a través de la recuperació de referents científiques femenines i la seua tasca.
I l’alumnat del tercer cicle de la nostra escola ha participat a la primera edició de Womanation Congress 2021 assistint a una ponència online. Es tracta del primer congrés nacional digital amb veu de dona, on el 100% de les ponents són dones i promou les professions tecnològiques a tota la societat desde la infància.
Avui és un bon dia per a recordar la campanya #NoMoreMatildas llançada fa unes setmanes per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues. Una iniciativa que busca denunciar les conseqüències de l’Efecte Matilda i recuperar referents científiques per a inspirar i fomentar la vocació científica en les xiquetes i les adolescents.
Desde l’AMIT creuen que la falta de referents femenines té un impacte en les aspiracions professionals de les xiquetes, que es tradueix en una menor presència de xiques als estudis de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques.
Vos deixem el web d’esta iniciativa #NoMoreMatildas així com el vídeo de la campanya. Si no l’heu vist, feu-li una ullada. Vos agradarà.